MediaMarkt

MediaMarkt kwam in België in 2002 op de markt met electronica van A-merken aan lage prijzen. De communicatie focuste dan ook op unieke promoties. Wie herinnert zich de toenmalige baseline “Ik ben toch niet gek” niet? Maar door de jaren heen kwamen er concurrenten bij en veranderden de consumentenverwachtingen. Bovendien begon de markt in te krimpen. Tijd voor een rebranding! Zo zag “Jawadde dadde” het levenslicht, een baseline die de klemtoon legt op de plezante klantervaring waar MediaMarkt borg voor staat.

De rebrandingscampagne won in 2020 een zilveren Effie-award. Wij hielpen met tal van campagnes mee om de nieuwe positionering body te geven.

Zo was er Het Laptopexamen, een activatie waar studenten een gratis laptop konden winnen. Ze moesten enkel de handleiding van buiten blokken.

Of de visserspot, die live ging in de coronazomer van 2020.

In september 2020 werd MediaMarkt 18 jaar. Tijd voor een volwassen feestje dus. Dat werd de Piep Show: herken de piep van het product om het te winnen.



Reacties zijn gesloten.